JménoHesloneodhlašovat registrovat sezapomenuté heslo
Šotoweb.CZAktualizaceNovinky a zprávyŽelezniceJízdní řádyTratěStanice a zastávkyKomunitaDiskusní fórumOdkazyKontakt

Vítejte na Šotowebu.cz, nově vznikajících stránkách o historii české železnice!

rekonstrukce České dráhy renovace S4 RegioPanter trať 120 trať 091 PID trať 173 S61
Začíná přestavba Masarykova nádraží v Praze Čtvrtek 11. ledna 2024 09:02:15

Pražské Masarykovo nádraží ožije v následujících třech letech stavebním ruchem. Železniční dopravě slouží už více než 175 let, nyní projde největší proměnou ve své historii. Jeho kolejiště překlene unikátní platforma, která zkrátí přístup na nástupiště z okolních čtvrtí a současně nabídne novou odpočinkovou zónu přímo v centru metropole. Moderní podobu stanice ocení jak cestující v příměstské dopravě, tak brzy i ti, kteří se vydají vlakem na letiště. Dnes se uskutečnilo slavnostní zahájení prací, hotovo bude v roce 2027. Náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun, významnou část pokryjí finance z EU.


„Masarykovo nádraží se nachází uprostřed dynamicky se rozvíjejícího území. Díky modernizaci vzájemně propojí přilehlé ulice a stane se tak nedílnou součástí okolní zástavby. Už jej nebude nutné složitě obcházet,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.


„Modernizace počítá s tím, že se Masaryčka stane výchozím bodem také pro vlaky na letiště. Zvýšíme proto nejen počet kolejí u nástupišť ze sedmi na devět, ale i těch, které budou sloužit k odstavování souprav. Rekonstrukce kolejiště pod Vítkovem pak umožní zvýšit traťovou rychlost,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, všechna nástupiště budou mít bezbariérový přístup a umožní pohodlný nástup do vlakových souprav.


Nejvýraznějším architektonickým prvkem bude platforma nad celým kolejištěm. Umožní nejen propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale i přístup k již realizovaným objektům v okolí. Zároveň nabídne nový prostor pro cestující čekající na vlak, kteří se z něj dostanou eskalátory, schodišti a výtahy přímo na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení a vznikne tak relaxační zóna přímo v centru metropole. K napájení osvětlení nebo rozhlasu se použijí fotovoltaické články, které se zabudují do zastřešení platformy. K zavlažování zeleně se využije dešťová voda zachycená v retenčních nádržích.


Zhotoviteli stavby jsou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Práce budou probíhat při zachování částečného provozu, první dílčí omezení pro cestující nastane během letošních letních prázdnin. Vlaky od Vysočan nepojedou na Masarykovo nádraží, ale budou odkloněny na hlavní nádraží.

Zdroj: Správa železnicÚvodní fotografie: Správa železnicPraha Masarykovo nádraží přestavba rekonstrukce Zpět na hlavní stránkuFacebookTwitterHodnocení: (Ø: 5.00 | Σ: 2)
HodnoceníPro hlasování je třeba se přihlásit.Komentáře

Přidávat ohlasy a komentáře k novinkám mohou jen přihlášení návštěvníci. Přihlásit se můžete ve formuláři nahoře na této stránce. Nejste-li registrováni, můžete tak učinit zde.

Statistika
Fotografie z 746 stanic a zastávek z 2687 (27,76 %)
Poslední: BujanovKaplice

O webu
Stručná charakteristika
Výhody registrace
Ochrana soukromí

Našli jste chybu?
Napište mi

ŠOTOWEB.CZ © Michal Schovánek 2023-2025Železniční romantika v obrazech a číslechWeb používá k optimalizaci obsahu soubory cookies.Povolit všeOdmítnout vše Více informací