JménoHesloneodhlašovat registrovat sezapomenuté heslo
Šotoweb.CZAktualizaceNovinky a zprávyŽelezniceJízdní řádyTratěStanice a zastávkyKomunitaDiskusní fórumOdkazyKontakt

Vítejte na Šotowebu.cz, nově vznikajících stránkách o historii české železnice!

rekonstrukce S4 České dráhy RegioPanter trať 091 PID trať 173 renovace S6 S61
Nádraží v centru Jihlavy se promění v moderní terminál Středa 3. dubna 2024 07:59:28

Správa železnic informuje v nové tiskové zprávě, že dnes vypsala tendr na komplexní rekonstrukci nádraží Jihlava město ležícího na trati 225 • ( České Budějovice — ) Veselí nad Lužnicí — Havlíčkův Brod. Ve spolupráci s tamní radnicí zde vznikne centrální dopravní terminál. V rámci stavby se zcela změní konfigurace kolejiště, vybuduje se nový podchod a stávající nádražní budovu nahradí novostavba. Výsledkem bude moderní přestupní uzel sloužící jako klíčový bod pro veškerou osobní dopravu v regionu.

„Stanice Jihlava město je strategicky umístěná v blízkosti centra, což nás motivovalo k ambicióznímu cíli – proměnit ji v hlavní dopravní uzel krajské metropole s potenciálem budoucího propojení s vysokorychlostní tratí mezi Prahou a Brnem. Zúžení kolejiště nám současně umožní uvolnit plochy pro rozvoj městské infrastruktury a stavbu centrálního dopravního terminálu,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Z městského nádraží v Jihlavě vznikne moderní dopravní terminál regionálního významu. „Cestujícím zajistí pohodlný přestup mezi osobní železniční, linkovou autobusovou a městskou hromadnou dopravou s odpovídajícím napojením na pěší, cyklistické a automobilové trasy,“ uvedl primátor Jihlavy Petr Ryška.

V plánu je úprava přednádražních prostor, vybudování nového trakčního vedení, zastávek MHD a dálkové autobusové dopravy, pozemního parkoviště P+R s 68 místy a komunikace podél terminálu propojující jeho části včetně okružní křižovatky. Součástí projektu je i nové veřejné osvětlení a komunikace pro pěší, počítá také se zastávkami náhradní dopravy a rozšířením veřejné zeleně.

Dvě nově vybudovaná nástupiště přinesou bezbariérový přístup a pohodlnější i rychlejší nástup do vlaků. Nový bezpečný podchod bude prozatím ukončen za kolejištěm. Do budoucna se počítá s vyústěním až do Mostecké ulice. Příchod k vlakům bude možný nejen po schodištích, ale i výtahy.

Nová nádražní budova bude dvoupodlažní. V prvním podlaží vznikne sloučená odjezdová a příjezdová hala. Prostory sloužící ke krátkému čekání na spoj budou vybaveny příslušným mobiliářem. Ve druhém podlaží pak navíc vznikne čekárna pro přestupující cestující.

Součástí stavby bude rovněž instalace nových informačních panelů a úprava zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Provoz vlaků se bude řídit ze stanice Jihlava, kde se již v předstihu vybudovalo řídicí pracoviště.

Zdroj: Správa železnicÚvodní fotografie: Správa železnicJihlava Jihlava město rekonstrukce trať 225 Zpět na hlavní stránkuFacebookTwitterHodnocení: (Ø: 5.00 | Σ: 2)
HodnoceníPro hlasování je třeba se přihlásit.Komentáře

Přidávat ohlasy a komentáře k novinkám mohou jen přihlášení návštěvníci. Přihlásit se můžete ve formuláři nahoře na této stránce. Nejste-li registrováni, můžete tak učinit zde.

Statistika
Fotografie z 710 stanic a zastávek z 2733 (25,98 %)
Poslední: Nová Ves nad LužnicíSuchdol nad Lužnicí

O webu
Stručná charakteristika
Výhody registrace
Ochrana soukromí

Našli jste chybu?
Napište mi

ŠOTOWEB.CZ © Michal Schovánek 2024Železniční romantika v obrazech a číslechWeb používá k optimalizaci obsahu soubory cookies.Povolit všeOdmítnout vše Více informací